land art

Home → Portfolio

LAND ART


What I love most is collecting the materials I need to make my installations or interventions in nature. Looking for and collecting various elements that nature offers.I take infinite pleasure in diving into a forest, a field, along the banks of a river, a lake in the mountains. I had the opportunity to participate in several land art meetings in the world as in Germany, Russia, France, but the ones that have enriched me the most and stimulated my creativity we have been the traveling paths of GNAP, Global Nomadic Art Project, projects born from the Yatoo team of South Korea. I lived some wonderful artistic adventures in Turkey and Italy, experiences that opened new horizons, enriching my artistic research.

ARTE AMBIENTALE


Ciò che amo di più e raccogliere i materiali che mi servono a realizzare le mie installazioni o interventi nella natura. Cerco, raccolgo, colleziono elementi vari che la natura offre. Traggo un infinito piacere a immergermi in un bosco, un campo, lungo le rive di un fiume, di un lago tra i monti. 
Ho avuto l'opportunità di partecipare a diversi incontri di land art nel mondo come in Germania, Russia, Francia ma quelli che mi hanno arricchito di più e stimolato la mia creatività sono stati i percorsi itineranti di GNAP, Global Nomadic Art Project, progetti nati dal team di Yatoo della Corea del sud. Ho cosi vissuto delle splendide avventure artistiche in Turchia ed in Italia, esperienze che mi hanno aperto nuovi orizzonti, arricchendo la mia ricerca artistica.



GNAP ITALY 2019

BRICKS GNAP.ITALY
A PLACE TO REST - GNAP.ITALY
RING. GNAP ITALY
SHOES - GNAP.ITALY
PATTERN - GNAP.ITALY
CONDIZIONE SOSPESA. Labirinto Franco MAria Ricci
STAMPS. GNAP ITALY
FLOWER. GNAP ITALY