sculptures and installations

Home → Portfolio


Each sculpture hides its own story, its own path. Each one is the expression of a state of mind lived in a precise moment, of a vision, often oneiric, of a research on the expressive possibilities of the materials used.


Ogni scultura nasconde una propria storia, un proprio percorso. Ciascuna è espressione di uno stato d'animo vissuto in un preciso momento, di una visione spesso onirica, di una ricerca sulle possibilità espressive dei materiali utilizzati.


LATEST WORKS 2020

EGG
ZOOM
SOFFIO
MR X

DROPS 2015 > 2019


The drops theme deals with the representation of natural phenomena, where organic, fluid substances come out or emerge with energy, from rocks, floral elements, new bodies in mutation. Our body is composed of water, vital fluids and all life around us. I have tried to represent its essence, the substance in floral and non-animated forms like rocks and from which, however, life flows, with its own vitality. 


Il tema drops affronta la rappresentazione di fenomeni naturali, dove sostanze organiche, fluide fuoriescono o emergono con energia, da rocce, da elementi floreali, da corpi nuovi in mutazione. Il nostro corpo è composto di acqua, di fluidi vitali e cosi tutta la vita che ci circonda. Ho cercato di rappresentarne l'essenza, la sostanza in forme floreali e non animate come le rocce e dalle quali tuttavia la vita sgorga, con una propria vitalità.
 


PITTURA MATERICA


PITTURA MATERICA
wood pine, black oil
cm 207x35x27h

PITTURA MATERICA
PITTURA MATERICA
Linfa.1


LINFA BIANCA.1
Carrara marble, natrural rock
cm 29x18x25h

LINFA BIANCA.1
LINFA BIANCA.2


LINFA BIANCA.2
Carrara marble, natural rock
cm 45x20x23

LINFA BIANCA.2
BOUQUET. drops serie


BOUQUET
wood pine, pigment, oil
cm 92x38x54h

BOUQUET
PIOGGIA NERA. MAAM


PIOGGIA NERA - MAAM Museo dell'altrove Città Metropoliz. Roma
polystyrene, resin, acrylic color

PIOGGIA NERA. MAAM

INSTALLATIONS

BOLLE

L’opera “bolle” trae ispirazione dalla visione di un fenomeno naturale: le bolle d'aria sulla superficie dell'acqua . Bolle è espressione di un fenomeno fisico, ma è anche un sogno, una visone onirica della natura . Come una visione evoca e conduce l’attenzione a riflettere sulla bellezza e l’intensità degli eventi naturali.


BUBBLES
The work "bubbles" is inspired by the vision of a natural phenomenon: air bubbles on the surface of the water. Bubbles is the expression of a physical phenomenon, but it is also a dream, a dreamlike mink of nature. How a vision evokes and leads the attention to reflect on the beauty and intensity of natural events.

RIBOLLE Biennale di Soncino


RIBOLLE - Biennale di Soncino 2015
terracotta, pigment, soil

cm 250 diameter

RIBOLLE Biennale di Soncino
RIBOLLE Biennale di Soncino